Prikaži

Koraki za nakup rabljenega vozila

Pogosto se pri nakupu rabljenega vozila vprašamo, kaj lahko storimo, da zmanjšamo možnost goljufije. Spodaj so našteti koraki, ki jih priporočamo pred samim nakupom.

1. korak - preverite podatke

Pred nakupom rabljenega vozila od prodajalca zahtevajte VIN številko in številko prometnega dovoljenja. Preko VIN številke v Avtolog iskalniku preverite vnešene podatke za pretekla leta, vključno z brezhibnostjo vozila na preteklih tehničnih pregledih. V kolikor vozilo ni bilo tehnično brezhibno, povprašajte po razlogih in preverite račune za izvedena popravila. S pomočjo prometnega dovoljenja preverite število lastnikov in uporabnikov.

2. korak - kupujte s pametjo in ne z očmi

Avtomobil kupujte s kmečko pametjo in ne z očmi! Avtomobili srednjega in višjega cenovnega razreda navadno v tujini opravijo poti med 150.000 in 300.000 kilometri v prvih treh letih. Zelo majhna verjetnost je, da boste naleteli na malo rabljen avtomobil z manj kot 150.000 kilometri, ki je bil uvožen iz tujine. Prav tako se izogibajte sugerirano "varnim" nakupom, ki vsebujejo besedne zveze "vožen izključno po avtocesti", "voznica", "starejši gospod" in podobne. Pri slednjih sklepamo, da prodajalec želi implicirati dobro skrb za avtomobil in ohranjenost. Če prodajalec lahko izkaže realnost zabeleženih prevoženih kilometrov in redno servisiranje, naj izključno prevoženi kilometri ne bodo ovira.

3. korak - kupujte avtomobil v okviru svojih finančnih zmožnosti vzdrževanja

Avto je v Sloveniji glavni pokazatelj premožnosti lastnika. Posledično je naš vozni park sestavljen iz večjega števila avtomobilov, ki presegajo dejanske finančne zmožnosti lastnika, kar se lahko odraža v slabem vzdrževanju vozila. Razlika med standardno dimenzijo gum (195/65 R15) in 18 ali več colskimi gumami, ki jih lahko namontirate na isti avto, je lahko tudi več kot 1000 evrov. Velikost gume diktirajo platišča, ki nas lahko pri nakupu zavedejo, saj avto z velikimi litimi platišči izgleda bolje, a je vzdrževanje dražje.

4. korak - preverite homologacijo

Pomemben aspekt pri nakupu je homologacija vseh delov, ki niso bili tovarniško vgrajeni v avtomobil. Predvsem bodite pozorni na izpušni sistem, zatemnjena stekla, neoriginalna svetila, znižano podvozje in vlečno kljuko. Vse naknadne vgradnje morajo biti vpisane v homologacijo, sicer vas v najboljšem primeru čaka plačilo homologacije in ponovno opravljanje tehničnega pregleda. V najslabšem primeru pa vas policija oglobi za več sto evrov!

5. korak - spomnite se na realno stanje avtomobilskega trga

Moderni avtomobili z rednim vzdrževanjem dosegajo preko 500.000 kilometrov. Z vidika varnosti je bolje, da kupite avto z 300.000 realno prevoženimi kilometri, kot pa isti avto z navideznimi 150.000 prevoženimi kilometri. V prvem primeru boste lahko avtomobil ustrezno servisirali s pozornostjo na morebitne iztrošene dele, v drugem primeru pa bo prevladovalo začudenje, kako je mogoče, da so deli tako iztrošeni.

6. korak - preverite avtomobil pri neodvisni avtohiši

Avtomobil je najbolje preveriti pred samim nakupom. Avtomobil naj preveri mehanik, "prijatelj, ki se spozna" ni nujno dovolj za realen vpogled v stanje vozila. Mehanik lahko avtomobil pregleda tudi s pomočjo dvigala, česar ne morete storiti sami ob ogledu vozila. Predvsem pregled podvozja lahko pokaže na resnejše potencialne probleme in iztrošenost materialov.

Priporočamo servise AMZS, ki ima več izpostav po celotni državi.

Nazadnje posodobljeno 19. 10. 2020